Praktisk info Frostgården

  • For leietaker

    Min Side kan du se status på dine fakturaer, endre personopplysninger og mye mer.

     

  • Brann og sikkerhet

    Frost Eiendom AS tar brannsikkerhet på alvor og har derfor installert et heldekkende brannvarslingsanlegg.

    Hvis det oppstår brann i én leilighet, vil alle leiligheter i bygget bli varslet.

    Vær oppmerksom på at brannalarmen ikke er koblet direkte til brannvesenet. Ved brann må du selv sørge for å varsle brannvesenet umiddelbart.

    Hvis alarmen utløses ved en feil, kan du avstille den med avstillingspanelet i etasjen din. Dette må gjøres innen 4 minutter for å unngå at alarmen sprer seg til hele bygget.

    Sett deg godt inn i branninstruksen ved innflytting, sjekk rømningsveier og lær hvordan avstillingspanelet fungerer.

    Her kan du lese branninstruks for Frostgården.

  • Husordensregler

    Trykk her for nyttig info om våre husordensregler i Frostgården.

  • Leieavtale

    Du finner leiekontrakten din på Min side, under «Leiekontrakt».

  • Oppsigelse

    Leieforhold i Nærbyen 24/7 har en oppsigelsestid på 3 måneder, gjeldende fra den 1. i måneden. Leieavtalen avsluttes den siste i måneden kl. 12.00.

    Oppsigelse må sendes skriftlig via e-post eller via Min Side.

    Se punkt 12 i leieavtalen for detaljer om hvordan leiligheten skal tilbakeleveres.

    Eiendomsforvalter vil ta kontakt etter mottatt oppsigelse for en gjennomgang av leiligheten. Dette gjøres tidlig i prosessen for å avklare hva som eventuelt må utbedres og hvem som har ansvaret for dette.

    Depositumet utbetales etter at overleveringen er godkjent, og vi har mottatt faktura for eventuelle utbedringer som skal trekkes fra depositumet.

  • Parkering

    Vi har dessverre ingen parkeringsplasser tilknyttet Frostgården.

    For informasjon om soneparkering i området, ta kontakt med Trondheim Parkering.

  • Strøm

    Strømforbruket avregnes to ganger i året, i juni og desember. Differansen mellom innbetalt á konto-beløp og faktisk forbruk blir enten fakturert eller kreditert ved den halvårlige avregningen.

    Årsforbruket kan variere avhengig av bruksmønster, vær, temperatur og strømpriser. Hver boenhet får sin prosentandel av det totale arealet på bygget, og avregnes etter denne prosenten.

    Her kan du lese energiavtalen for Frostgården.

    Det er mulig å påvirke eget strømforbruk, og vi oppfordrer alle til å være bevisste på energieffektivisering. Enkle tiltak kan bidra til lavere strømkostnader, for eksempel:

    • Skru av lys i rom du ikke oppholder deg i
    • Bruke kortere tid i dusjen
    • Senke temperaturen på badet
    • Skru ned radiatorer når du reiser bort
    • Bruke LED-pærer
    • Slå av spillkonsoller og trekke ut ladere når de ikke er i bruk
  • TV og internett

    Bredbåndstjenester leveres av Telia og du finner informasjonsbrev fra Telia her.

    Dersom du opplever problemer med TV eller internett, eller ønsker å bestille tilleggstjenester, kan du kontakte Telia på telefon 92 40 50 50 eller via deres kundeservice på www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss/.

    Avtalen mellom Frost Eiendom AS og Telia gir deg som leietaker større valgfrihet.
    Du kan selv velge hvilken TV-boks som passer best for deg, eller bruke eget utstyr for å se TV hvor og når du vil via Telia Play-appen. Ler mer.

    Samle mer, få mer

    Samler du mobil, TV og internett hos oss får du blant annet dobbel data, Surfegaranti og flere TV-poeng. Les mer om fordelene her.

    På Min Side kan du se dine fordeler og tjenester. Her kan du også se siste faktura, bytte kanaler, endre hastighet på bredbånd og mye mer.

    Hvordan får jeg tilgang til tjenestene som er inkludert i husleien?

    For å få tilgang til tjenestene som er inkludert i husleien tar du kontakt med Telia for å få utlevert utstyret du trenger. Utstyret er personlig så lenge du er kunde, og skal returneres til Telia om du skulle flytte til en annen adresse.

    Hvordan får jeg utlevert utstyret?

    Utstyret får du hentet i Telia-butikkene (Trondheim Torg og City Syd). Åpningstiden følger åpningstiden for kjøpesenteret. Husk å ta med gyldig legitimasjon og bekreftelse på boforholdet.

    Er utstyret vanskelig å koble opp?

    Utstyret du trenger vil komme med en god bruksanvisning og en enkel installasjonsveiledning på norsk. Om du har behov for oppkoblingshjelp, kan oppkobling bestilles som en tilleggstjeneste hos Telia. Dersom du henter utstyret personlig, kan du samtidig få tips og råd om både bruk og oppkobling.

    Hva om jeg ønsker å bestille tilleggstjenester?

    Tilleggstjenester kan til enhver tid bestilles ved å ta kontakt med Telia. Tjenestene vil aktiveres umiddelbart ved bestilling.

    Hvordan får jeg returnert utstyret til Telia om jeg skulle flytte?

    Det enkleste er å levere utstyret i en Telia-butikk, enten på Trondheim Torg eller City Syd. Butikken følger kjøpesenterets åpningstider.

    Modem og TV-boks må returneres ved flytting. Alternativt kan du sende utstyret per post. Ta i så fall kontakt med Telia for informasjon om hvordan du går frem.

  • Leiegaranti

    I samarbeid med Tryg Forsikring tilbyr vi et godt alternativ til vanlig depositumskonto. Ved kjøp av depositumsgaranti betaler leietaker kun 14% av depositumsbeløpet, og slipper å binde opp et stort beløp på depositumskonto. Garantien gir samme sikkerhet for utleier.

    Depositumsgaranti fra Tryg Forsikring